donderdag 21 februari 2013

Landelijke ontwikkeling.

Leuk artikel gelezen van Iris Meuleman, De bibliotheker: een lokale verbinder.
(Lijkt wel wat op het vorige Verdiepding.) Doorklikken naar Biebtobieb ging wel, maar dan moet je weer een account aanmaken en dat heb ik maar niet gedaan.
Ik heb echt geen idee waar de bibliotheek staat over 1825 dagen. De digitale ontwikkeling gaat natuurlijk gewoon door, maar gaat die hard of wat minder snel? Wat voor ontwikkelingen kunnen we nog verwachten. Ik had 35 jaar geleden echt niet verwacht dat de bibliotheek nu op dit digitale niveau zou zijn. En websites? Amper van gehoord. Dus over 5 jaar?

1 opmerking:

Unknown zei

Heel eerlijk gezegd maak ik mij zorgen. Tuurlijk vergeleken bij 35 jaar geleden zijn we een heel eind gekomen, maar het gaat zooo langzaam in het licht van de snelheid waarmee digitale ontwikkelingen tegenwoordig gaan. En dat heeft niet alleen met techniek te maken, maar vooral ook met de instelling van de mensen die er werken. Het gebrek aan nieuwsgierigheid, niet de interesse hebben in ontwikkelingen, kansen laten lopen, niet verder kijken dan je eigen aversie tegen digitaal, etc. Het zorgt ervoor dat ik voorlopig genoeg werk heb, maar liever zag ik het anders.

Ik speel hem even terug. Waarom geen account maken op Biebtobieb? De site voor bibliotheken die bibliotheekmedewerkers een platform moet gaan bieden om te discussiƫren en samen te werken. Dat hoort toch ook bij jouw werk? Of wordt het weer een plek waar dezelfde mensen weer aan het woord zijn? Doe mee en lever een bijdrage aan de discussie, want het gaat ook over jou en jouw werk.