zondag 10 februari 2013



Copyright en Creative Commons.



Ik vond wel een aardig stukje over dit onderwerp en dacht.....
Kom laat ik dit eens gebruiken voor mijn blog.
Heb ik het gepubliceerd, is het ook nog eens niet goed gedaan.
Tja, dat heb je ervan wanneer je dingen zomaar overneemt.
Ik ben er niet voor, maar heb er eigenlijk zelf nooit zo over nagedacht.

Natuurlijk weet ik dat copyright bestaat en dat je zonder toestemming van de maker zaken niet mag gebruiken. Ik heb zelf ook wel eens plaatjes gezocht voor een kaart of cadeaulabel, maar er niet bij nagedacht waar dit nou vandaan zou komen.
Volgens mij gebruikt iedereen wel van het internet en ik zolang je het maar voor prive gebruikt is er volgens mij niets aan de hand.
                                                    

Het vorige stukje op mijn blog is trouwens van de hand van Anja. Zij was de eerste in het rijtje waarvan ik de blog las, en toen dacht ik...
Goed geschreven trouwens.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Omdat ik op het voorgaande artikel niet kan reageren , doe ik het hier maar.
Creative Commons is een systeem dat in Nederland en in ruim 70 landen rechtsgeldig is. Alle informatie op www.rijksoverheid.nl wordt aangeboden met een Creative Commons licentie, net als de informatie op 23dingen.nl. Kijk maar op jullie 23dingensite, daar staat de licentie ook vermeld. Iedereen die met de informatie aan de slag wil p de site van 23Dingen, dient de naam van Helene Blowers te noemen, mag er geen geld voor vragen en moet de informatie op de zelfde voorwaarden delen. Wij vragen dus geen geld voor de teksten op de site, maar wel voor de begeleiding van de cursisten.

Unknown zei

Nu ik jouw tweede artikel lees, begrijp ik ook waarom ik dacht dat ik het al eens eerder gelezen had. ;-)

Nog voor de goede orde, de veronderstelling in het aangehaalde stuk is dus niet juist. Je kunt Creative Commons legaal toepassen in Nederland. Doe je dat niet en gebruik je de licentie niet, dan geldt automatisch het Copyrightsysteem.