maandag 11 februari 2013

Privacy

Tja, ook zoiets waar ik niet altijd over na denk. Ik ben zelf altijd heel voorzichtig in het prijsgeven van prive gegevens. Ik vind bepaalde vragen, zelfs wanneer ik Facebook aanklik, beangstigend.
Dus ook op Facebook heb ik summiere gegevens op mijn profiel.
Ik heb eigenlijk teveel verschillende inlognamen en wachtwoorden, maar toen ik kennis maakte met de computer had ik daar niet zo'n erg in. Ik weet dat er Lastpass bestaat, maar daar heb ik nog niets mee gedaan.
Hyves heb ik er vandaag uitgegooid. Dat kon via: Hyves account deleten!!
Ik vond, door te googlen, een jongeman uit Antwerpoen met dezelfde naam als ik!
Verder alleen mijn Facebook en weblog en dat wat ik daar opzet, mag iedereen zien.  Bij Google afbeeldingen, met mijn naam, zag ik ook nog wat plaatjes/foto's die ik ooit gebruikt heb voor de 23-dingen en voor mijn weblog. Leuk!
Zoals deze, na onze vakantie in China. Ik heb geen idee, waar dit plaatje ooit vandaan kwam en dat doet mij weer denken aan het vorige onderwerp: copyright.
Voor prive doeleinden moet het toch kunnen.

 

 

 


 
 


 
 

1 opmerking:

Unknown zei

Lastpass is voor mij onmisbaar geworden, naast een vast systeem voor mijn wachtwoorden incl. ezelsbruggetjes. De rampen waren anders niet te overzien geweest.

Hyves heeft het steeds moeilijker en dendert omlaag qua bezoekersaantallen en gebruikers. Deels door de overname door telegaaf en deels door de populariteit van Facebook. En zo zie je maar: de verandering is de enige constante.

Het plaatje komt van een site die geen Creative Commons ondersteunt. Er staat expliciet onder: Copyright © 2012 Discovery Communications. Dat betekent dat je het simpelweg niet mag gebruiken. Je noemt het privégebruik, terwijl je blog openbaar toegankelijk is en door de 'hele wereld' te zien is. Dat is dus openbaarmaking en zeker geen privégebruik. Privégebruik is het plaatje alleen op je eigen computer toegankelijk maken voor jezelf. Bronvermelding is netjes, maar je had hier eigenlijk bij Discovery om toestemming moeten vragen. Mogelijk hebben zij ook betaald voor de rechten van deze foto.