dinsdag 20 november 2012

Google+

                                                      Hoi Len. Welkom bij Google+, we zijn blij dat je er bent.
Dit is toch een leuk begin, wanneer je je aanmeld bij Google+. Dan heb je meteen zin om door te gaan :-) Ik heb een kring van cursisten gemaakt en inmiddels staan daar 4 mensen. Ik moet nog uitvogelen
hoe ik de anderen van de Verdiepdingen uit moet nodigen. (Deed er zojuist nog 3 bij, maar die collega's hebben nog geen Google+). Naast de kring Cursisten heb ik ook Eten en drinken, Entertainment en Nieuws aangeklikt.
Toen ik vandaag mijn Google+ bekeek stond daar zoveel op, dat ik er meteen weer een heleboel volgers uitgegooid heb.
Veel van de berichten waren ook in het Engels en dat wil ik helemaal niet. Toch wel gefilterd ..., op mijn manier, dus wel een beetje aan Content Curation gedaan.
Het lijkt inderdaad op Facebook en toch is het anders. Waarom zou dit medium voornamelijk door mannen worden gebruikt?
Hangout lijkt me wel nuttig, maar ik zou zelf niet een videochat beginnen.
Sparks ga ik nog proberen en een smartphone heb ik niet, dus Huddle kan ik niet gebruiken.
Alle medecursisten: tot ziens bij Google+

3 opmerkingen:

Unknown zei

Veel van de cursisten hebben zich aangemeld in de tijd dat Google+ nog niet bestond. Die moeten Google+ nog activeren als ze dat willen. Wellicht is dat na dit Ding veranderd. En dan moeten ze nog uitvogelen wat ze met Google+ kunnen en willen doen. Het is natuurlijk een dominante speler en iedereen die een Google-account maakt krijgt Google+ er bij. Je ziet het steeds meer geïntegreerd worden in de andere diensten van Google en dat maakt het er niet veel duidelijker op. zeker niet voor mensen die net gebruik gaan maken van de Googlediensten.

Marja zei

Zo Len, je bent lekker op dreef. Wij hebben net een kring collega's gemaakt. Nu nog verder.

Unknown zei

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die kartrekker!
Misschien is het een idee om via het opiniepanel website iets te doen hiermee?