woensdag 7 november 2012

Content Curatie ??

Geen idee wat ik hiermee moet of wil. Ik heb de hele verhandeling doorgelezen, verschillende links bekeken, maar ik kan me er wat betreft mijn eigen werk geen voorstelling van maken. Ook de pagina's van de bibliotheken Enschede en Leeuwarden doen me niets.
Ik wil niet iemand zijn die doorlopend relevante informatie over een bepaald onderwerp vindt, beoordeelt, verrijkt en deelt met mijn omgeving. Na een "herfstvakantie" en nu twee weken met 5 logees heb ik niet eens tijd voor fb en twitter, lees nog wel mailtjes, maar dat is het dan.
Ik ben nu eenmaal geen digi-bibliothecaris en zal dat ook niet worden. Mijn werk in de backoffice heeft dit filteren niet nodig en wanneer ik de uitlening "doe" dan communiceer ik face-to-face met het publiek. Als medewerker informatie en advies probeer ik mijn werk zo goed mogelijk te doen en ik laat verschillende mogelijkheden via sociale media wel tot me doordringen, maar ik kan en wil er niets mee. Ik heb gereageerd op de blog van Sipke, waarin hij heel leuk uitlegt, waarom hij wel een pagina aan wilt maken. De contents zijn ook prima, dus... succes!!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Begrijp ik het dan goed dat je zegt dat je fysieke content curatie (het samenstellen van een collectie boeken bijv.) wel ziet zitten, maar als het om digitale content gaat, je dat niet interesseert?

Len zei

Nee, zo bedoel ik het niet. Ik vind alleen de fysieke kant makkelijker en voor mijn administratieve werk heb ik het filteren niet nodig. Het is niet desinteresse, maar ik doe het liever niet.