zondag 28 oktober 2012

Twitter

Leuk plaatje, maar ik ben echt geen fan.

Heb de beschrijving gelezen en ik denk wel dat het voor de bibliotheek van belang zou kunnen zijn. Een activiteit promoten, een vaste tijd voor een chat, maar ik zou zelf niet in dicussie gaan met de andere twitteraars. Het is ook niet iets wat ik graag bij mijn werkzaamheden zou willen hebben bij de bibliotheek.
Ik vind het thuis al lastig om alle retweets steeds bij te houden. Heb wel lijsten aangemaakt, maar dan nog..  Op naar het volgende ding!

1 opmerking:

Unknown zei

Onderschat de kracht en invloed van Twitter niet Len. Je kunt het laten voor wat het is, maar ondertussen wordt het door jouw klanten en jullie stakeholders wel gebruikt. Ze Twitteren niet zomaar, maar kunnen het ook over jou hebben en over jouw producten. Je kunt je afzijdig houden, maar je kunt je ook in het gesprek mengen. Door ze bijvoorbeeld te helpen bij het beantwoorden van hun vragen via #durftevragen. Om te horen wat ze over jou en jouw producten te melden hebben, zodat je hun input kunt gebruiken om het aan te passen. Hun klachten op te lossen. Door je op de hoogte te houden van relevante gebeurtenissen en informatie.

Twitter heeft bij velen een plaats gekregen als (dagelijks) communicatiemiddel. Als instituut dat zich voor en groot deel bezighoudt met informatie, een plek om elkaar te ontmoeten en met elkaar uit te wisselen, kan je niet meer om Twitter heen.