maandag 28 september 2009

Ding 22.


Zouden onze leden ook weten van (en willen werken met) de ruimte die 2.0 geeft. Ik snap wel dat de bibliotheek mee moet doen aan allerlei digitale veranderingen, want de leden veranderen ook. De bibliotheek, zoals ik die ken toen ik net begon met werken , is al veranderd en zal over een aantal jaren weer veranderd zijn t.o.v. het nu.

Het engelstalige filmpje bij Ding 22 had wel mooie plaatjes, maar verder had het mijn aandacht niet. Daarna het Bibliothecaris 2.0 manifest gelezen en dat is nog al wat. In een aantal punten kan ik mij wel vinden, evenals in een aantal van de 24 stellingen van Zbdigitaal.

Fijn dat er iemand de moeite genomen heeft om een samenvatting te maken van de engelse teksten. Voor mij leest het nederlands toch prettiger.

Natuurlijk moeten we niet stilstaan, maar ons meteen bezig houden met nieuwe ontwikkelingen, voor je het weet ben je alweer te laat.

Ik ben waarschijnlijk van de oude stempel, want soms gaat het mij te snel. Ik probeer (volgens mijzelf) best wel moeite te doen om mee te gaan met allerlei veranderingen, anders had ik het in het bibliohteekwezen niet zolang uitgehouden.
De foto boven dit artikeltje is een zonnescherm gemaakt van cataloguskaartjes, het komt van Flickr en is gemaakt door Habeas Brulee. Ik vond dit een geweldig hergebruik van oude materialen!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, watervrouw, het is een druk bestaan als je alle digitale ontwikkelingen wilt bijhouden. Niet te doen in de praktijk, dat ben ik met je eens. Laten we als collega's proberen elkaar op de hoogte te houden door goed op te letten en elkaar te attenderen op nieuwe ontwikkelingen.