dinsdag 12 mei 2009



Ding 9: Hier wat overdenkingen (of bedenkingen) van mij over Web 2.0.

Ik ben met een heleboel scepsis begonnen aan dit project en tot dusver heb ik het wel aardig gedaan, al zeg ik het zelf. Ik ben niet iemand die dagelijks de computer aanzet om te kijken of er nieuws is op mijn blog, of hyves of wat dan ook. Je eigen blog is pas handig wanneer ook andere mensen er naar kijken, omdat je wat te melden hebt. Daar gebruik ik dan weer wel mijn email voor, zowel thuis als op mijn werk. Onze lezers kunnen nieuwe berichten natuurlijk vinden op onze website.

RSS vond ik lastig om te doen. Weinig leuke sites waar je het icoontje kan vinden. Ik zie er ook niet zo het nut van in, zeker niet prive. Daar heb ik de favorieten voor. Binnen de bibliotheek zou het misschien wel kunnen werken voor onze bezoekers van de website, maar voor teams onderling? Ik heb nog geen overzicht hoe dat zou moeten werken.

Het opslaan, bewerken of delen van foto's vind ik dan weer wel leuk. Ik heb wat dit onderwerp betreft een heleboel dingen gezien, waar ik zeker in de (nabije) toekomst wel wat meer mee ga doen.

Ik heb mij bij de andere zwoegers aangemeld als volger. Verwachten jullie nu van mij ook meer reactie of advies? Voorlopig ga ik gewoon door. Ik klets heel wat af met collega's over de 23 dingen!! Ik wens iedereen heel veel succes!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tot nu toe ga je heel goed! Die scepsis mag er dus af en eerlijk is eerlijk: iedereen moet uit 23 dingen pikken wat hem of haar het beste ligt of waar hij of zij het meeste in ziet. Je hebt onder je mede cursisten/collega's meer aanhangers wat foto's betreft. Blijft natuurlijk een prachtig medium. Ga zo door!

Anoniem zei

Je krijgt van mij een award voor de meest creatieve blogger. Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in deze reactie geplaatst. Ik ga je de afbeelding toemailen en dan kun je hem zelf misschien wel plaatsen.