woensdag 27 mei 2009

Ding 10: heb de ontdekoefeningen op een rijtje gezet.
-1. Ik lees het liefste in het Nederlands, dus alle engelse uitleg sla ik over. Op de een of andere manier blijven de filmpjes mij irriteren. Kan niet duidelijk aangeven waarom.
-2. Het Delicious account van 23 dingen was leuk om te bekijken. Ik heb twee sites toegevoegd met RSS aan mijn Netvibes.
-3. Wel leuk om eens op de verschillende sites te snuffelen.
-4. Ben dus nu bezig om een blogbericht te schrijven. Zie nog niet duidelijk hoe ik Delicious op het werk zou moeten gebruiken. I.p.v. bijvoorbeeld "vlinders nederland" op te zoeken bij Google, zou je dan in moeten loggen bij Delicious en dan zoeken op deze tags? Of zie ik nu het gebruik van Delicious verkeerd? Op deze manier zou het prive dan ook moeten. Weet nog niet of dit handiger werkt.
-5. Alles wat je toevoegt aan het 23 Dingen account is relevant, want we zijn er toch mee bezig om te leren. Heb zelf vlinders in nederland toegevoegd en het Stayokay hotel in Heemskerk en wie niet geinteresseerd is in vlinders zoekt dan toch niet op de tag!
-6. Een eigen Delicious account aanmaken heb ik nog niet gedaan. Zie er niet het nut van in. (Wie brengt mij op andere gedachten?)
-7. Heeft te maken met nr. 6 en ik ben niet op zoek naar een eigen netwerk en om eerlijk te zijn: ik ben er nu anderhalf uur mee bezig en er ligt nog huishoudelijk werk op me te wachten en een mooi boek. Dan wil ik ook nog proberen om een foto te versturen via mijn emailadres bij Google of Yahoo. Bij Outlook krijg ik mijn foto's niet verkleind.
Al met al ben ik weer aardig bezig met de cursus. Maar goed dat vanmiddag het weer wat minder is anders had ik vast zitten balen met deze opdrachten.
Wens iedereen nogmaals veel succes!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kan je niet op andere gedachten brengen. Maar je weet nu wat Delicious inhoudt en hoe men het gebruiken kan. Is het nog gelukt om je blog award te plaatsen?
In Outlook heb ik zelf ook problemen om de foto's te verkleinen. Truc van Ninna: plaats foto's op je Hyves en kopieer en plak die vervolgens gewoon in je mailbericht, dus niet als bijlage toevoegen. De ontvanger krijgt dan leuke fotootjes in goed formaat meegestuurd in zijn mailtje. Onze opa is er blij mee!

Len zei

Dank je Ninna voor de tip! en nee, ik heb nog niet mijn blog award kunnen plaatsen. Misschien ook via Hyves. Ga ik nog proberen.