donderdag 24 januari 2013

Screencasting.
Wat hebben een aantal van mijn collega's toch goed werk verricht. Ik vind het geweldig wat ze voor elkaar hebben gekregen.
Zelf heb ik naar Screenr gekeken en vond het een prima uitleg. De screencast-o-matic is in het Engels. Die heb ik overgeslagen, want in het gewone Nederlands vind ik het al moeilijk genoeg.
Ik ga dit niet doen.
Ik heb wel eens op een site een screencast bekeken. Die van de NS bijvoorbeeld over hoe je moet handelen met je OV-chipkaart bij een automaat. Die uitleg was heel helder.
Ben blij dat er mensen zijn, die dit screencasten doen.
Wel ben ik gaan zoeken naar bibliotheken die screencasting gebruiken, Toronto, Shanghai, Groningen, Amsterdam, Haarlem, Den Haag, maar heb er nog niet eentje gevonden.
Iedereen veel succes.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ze zij er wel, bijv. die van Skokie. De bibliotheek Schiedam heeft filmpjes gemaakt met uitleg van de diverse bibliotheekfuncties. Fontys hogescholen heeft er mee geƫxperimenteerd.

Marja zei

Hoi Len. Als je "instructiefilmpje" en "bibliotheek" als zoekterm invoert, zie je in elk geval aardig wat bibiliotheken met filmpjes. Of het allemaal volgens deze methode is, heb ik ( nog) niet verder bekeken.

Iris zei

Len, je hebt toch echt het juiste gen voor de VerdiepDingen. Je bent steeds een van de eersten die een onderwerp behandeld. Dus terugvallen op een collega is er dan nog nauwelijks bij. Ga zo door!

sandra444444 zei

ha Len, goed dat je keuzes maakt in wat je wel en niet doet. En dat je dit ding donderdag gelijk hebt gedaan :)